302. MÜZAYEDEYE BÜYÜK İLGİ

Müzayedenin en yüksek çekiç fiyatına ulaşan eseri 2.250.000 TL ile Neşet Günal’ın başyapıtı oldu.

Antik A.Ş. müzayede evinde gerçekleşen müzayedede 20. yy Çağdaş Türk resminin usta isimlerinin eserleri satışa sunuldu.

En yüksek değere satılan eserler arasında:

  • Neşet Günal 2.250.000 TL
  • Fahrel Nissa Zeid 2.050.000 TL
  • Neş'e Erdok 170.000 TL
  • Kemal Önsoy 135.000 TL
  • Selma Gürbüz 120.000 TL
  • Komet 115.000 TL
  • Hoca Ali Rıza 125.000 TL

Satış Sonuçları

Lot NoÇekiçLot NoÇekiç
1 20,000 89 30,000
2 9,500 90 8,000
3 26,000 91 12,000
4 12,000 92 20,000
5 15,000 97 13,000
8 4,500 98 11,500
9 5,000 99 10,000
10 12,000 100 12,000
11 14,000 101 17,000
12 47,000 102 8,500
13 20,000 103 11,000
14 11,000 105 18,500
15 15,000 106 10,000
16 32,000 107 10,000
17 18,000 111 17,000
18 18,000 112 20,000
19 20,000 114 12,000
20 45,000 116 16,000
21 12,000 117 40,000
23 18,000 120 55,000
24 26,000 121 95,000
25 40,000 122 70,000
26 30,000 125 10,000
27 55,000 126 13,000
28 44,000 127 18,000
29 32,000 132 125,000
30 36,000 134 26,000
31 18,000 136 250,000
32 22,000 140 65,000
33 10,000 142 60,000
34 25,000 143 80,000
35 12,500 146 25,000
36 24,000 148 19,000
37 90,000 149 8,000
38 36,000 150 75,000
39 23,000 151 5,500
40 36,000 153 35,000
41 70,000 154A 35,000
42 46,000 155 45,000
43 64,000 157 28,000
44 46,000 159 10,000
46 34,000 160 7,000
47 27,000 162 8,500
48 27,000 163 25,000
49 67,000 163A 10,000
52 15,000 164 65,000
54 82,000 165 65,000
55 110,000 166 30,000
56 82,000 167 50,000
57 120,000 169 5,000
58 100,000 171 60,000
59 115,000 172 30,000
60 90,000 174 13,000
61 45,000 175 12,000
62 2,250,000 178 25,000
63 64,000 179 6,500
64 170,000 180 4,000
65 115,000 181 6,000
66 70,000 182 5,000
68 86,000 183 9,000
69 2,050,000 185 15,000
72 60,000 187 12,000
74 29,000 188A 3,500
75 24,000 189 3,000
76 90,000 189A 3,000
78 26,000 190 4,500
79 50,000 191 20,000
82 19,000 194 5,000
83 30,000 195 12,000
85 16,000 196 8,000
86 64,000 197 12,000
87 24,000 198 6,000
88 28,000 199 8,000
    200 11,000

302. Müzayede, Değerli Tablolar ve Antikalar

1. Bölüm: Çağdaş Sanat Eserleri

2. Bölüm: Değerli Tablolar, Hatlar ve Antikalar


Çağdaş PDF Katalog

Klasik PDF Katalog


2 DEV USTA 2 DEV BAŞYAPIT


NEŞET GÜNAL “Sorun-Sorum V”

Anadolu insanı ve yaşam gerçeğini tuvallerine taşıyan usta sanatçı Neşet Günal imzalı Türk resim sanatının ikon başyapıtlarından görkemli eser 23 Aralık Pazar günü Artam Antik A.Ş.’nin 302. müzayedesinde satışa sunuluyor.

“Muhteşem bir perspektif, mavi gökyüzünde beyaz bulutlara uzanan tepeler, dengeli huzur veren bir hayat, Anadolu’nun toprağı tuvalin dokusunda, yorgun düşmüş dinlenen insanlar, eller, ayaklar, ifadeler ve yaşanmışlık..”

“Sanattaki gerçeğin ‘insan ve toplum gerçeği’ olduğuna inanıyorum. Başından beri sanatın toplumsal bir işlevi olduğuna inandım. Sanatın yararlılığı ile gerçekliği arasında yakın bir ilinti var...” Neşet Günal

Kendi anlatımıyla sanatı: Resimde ‘insan’ı temel unsur alma gereğine iyice inandım, tek çıkış yolu bu idi. Fakat inanarak, içtenlikle, insanı insan olarak yaşayarak. Entelektüel çabalarla oluşturduğum işlerde, her şeyi ile kusursuz da olsa, gene de eksik olan “birşeyler”in olduğunu görürdüm. 1960’lardan sonraki resimlerimde geriye düşme risklerini de omuzlayarak “anlatımı” baş ilke edindim. Yaşam çabalarını, tasalarını, acılarını, yoksulluklarını yaşadığım “Toprak Adamları”nın gerçeğinde kendi gerçeğimi yeniden buldum. Önce içinden geldiğim toplumsal ve doğal ortamdan ayrı düşemezdim. Bu ortamın kişiliğimde oluşturduğu “duyarlılık” çevremle ilişkide hareket noktası oldu. Ve gene, içinden geldiğim toplumsal ortamın yaşantısını biçimlendiren sınıfsal sorunların etkisi altında olmam doğaldı. Ben bu ortamın ürünü olarak toprak adamlarının yaşamını ve psikolojisini biçimlendirmek çabası içindeyim. Resim sanatının bir “anlatım sanatı” olduğu temel ilkesinden hareket ederken, amaçIadığım anlatımın “biçim” zorunluluğunu da beraber getireceğini, anlatımın somut niteliğinin ancak biçim yolu ile belirlenebileceğini bildiğimi söylemek isterim. Toprak adamının gerçeğini inanarak, yaşayarak, duyarak vermek istedim. Eğer bu gerçeğe resimsel bir nitelik kazandırabilmişsem, sade bunda “inandırıcı” olabilmişsem, öz-biçim uyumuna yaklaşmışım demektir. Gerçekten kopmak biçimsel bir kısır döngüye girmek olur. Sanattaki gerçeğin “insan ve toplum gerçeği” olduğuna inanıyorum. Başından beri sanatın toplumsal bir işlevi olduğuna inandım. Sanatın yararlılığı ile gerçekliği arasında yakın bir ilinti var...

Fahrel Nissa Zeid “Yeniden Doğuş”

“Dünya sanatçıları ile eşzamanlı kullandığı görkemli tuvallerdeki dışavurumculuk ile Türk ressamlarına öncülük etmiş, Bizans - İslam – Batı sanatının uyumunu yakalamış sanatçının en önemli eserleri arasında gösterilen “Yeniden Doğuş” adlı görkemli tuvali ustalık yapıtlarını ortaya çıkardığı 1968 yılından bir şaheser”

“Kırmızı, mavi, sarı renkleri birbirleriyle ustaca kucaklaştırır.. Kendine özgü kurgusuyla karmaşık renklerin hakim olduğu bir çığıra yönelen Fahrel Nissa Zeid’i dünya çapında bir ressam yapan da bu çığırdaki tablolarıdır.” Taha Toros

“Osmanlı İmparatorluğu’nun saygın bir aile ortamında yetişen karakteri, bu coğrafyanın kültürü ile birleşerek tuvallerine yansımıştır.”

“Paris Ekolü’nün sayılı kadın sanatçıları arasında da en önde olan odur. Ekolün yaratıcısı, kuramcısı, yazarı, Charles Estienne övgüler yazmaktadır onun resimlerine. Andre Malraux, Zeid’in soyut kompozisyonlarından etkilenecek ve ‘sanatın geleceği doğudadır’ diyecektir. Andre Perinaud, Yaşar Kemal’in kitaplarını da çevirecek olan Amerika asıllı yazar, şair Édouard Roditi, D. Chevalier, Ronald Penrose, Andre Maurois Zeid’in resimleri üzerinde düşünmekte ve yazmaktadır. Andre Perinaud, Zeid kompozisyonlarının özünden yansıyan soyut formların büyüsünü övmekte ve özgünlüğünü belgelemektedir. Hak ettiği ilgiyi ve şöhreti vurgulamaktadır. Ödünsüz kişiliğini belirlemektedir. Zeid’in Paris Ekolü içinde yeri belirlenmiştir. O artık Piere Soulages ve Maria Helana Vieira da Sliva ile birlikte yeni Paris ekolünün temsilcisidir..”

Çağdaş öğrenim süreçlerinden geçerek yetişmesi, Fransızca öğrenim görmesi ve İngilizce bilmesi, batı kültürünü de yakından tanıması, Zeid’in Paris Ekolü’nün beklenilen kültür sentezi tanımına ne kadar da uygun olduğunu belirlemektedir. Osmanlı, Orta Doğu ve batılı kültürler, onun doğal yaşamının göstergeleridir. Kadim uygarlıkların topraklarında, sanatın antik çağlarına inen tarihi anıtları ve sanat eserlerinin arasında büyümüş ve bu altyapının geliştirdiği felsefesiyle batıda ve doğuda yaşamaktadır. Doğu Roma kültürü ve Osmanlı sanatının estetiği ve çağdaş batının sanat tarihi, onun sanatçı kimliğiyle iç içedir ve zaten sanatçı kimliğiyle örtüşmektedir. Resimlerini değerlendiren yazarlar için kaynaklar hazırdır.

Fahrel Nissa Zeid’in önceki rekorlarından

Artam Antik A.Ş. Müzayedesi “Londra” 907,500 USD Kasım 2009
Christie’s Müzayedesi “Atom ve Bitkisel Yaşam” 2.700.000 USD Ekim2013
Sotheby’s müzayedesi kapak eseri “Soyut” 1.010.000 USD Nisan 2010
Artam Antik A.Ş. Müzayedesi “Reverse” satış fiyatı 570.000 USD Mart 2016

“École de Paris’in çevresinde toplanan İngiliz, Amerikalı ve Fransız soyut sanatçıları arasında değerlendirilmelidir Zeid. Ancak diğer sanatçılar gibi onu da bir sanatçı olarak farklı kılan ayrıntıların yaşam felsefesinin derinliklerinde gizli olduğunu, ruhani bilgilerle açıklanan farklılıklar resimlerinin derinliklerinde ortaya çıkmaktadır.”

KLASİK’TEN ÇAĞDAŞ’A EN DEĞERLİ USTALAR

Artam Antik A.Ş. 23 ARALIK 2018 Pazar günü gerçekleştireceği 302. Müzayedede önemli Türk sanatçılarının başyapıt eserlerini satışa sunuyor.

23 Aralık müzayedesinin 1. bölümünde Fahrel Nissa Zeid, Neşet Günal, Erol Akyavaş, Nejad Melih Devrim, Cihat Burak, Burhan Doğançay, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Avni Arbaş, Nuri İyem, Mehmet Güleryüz, ve Neşe Erdok imzalı eserlerin yer alıyor. Müzayedede 20. yüzyıl Çağdaş Türk resim sanatından önemli bir seçki satışa sunuluyor.

2. bölümünde ise değerli hatlar ve tablolar satışa sunuluyor. Yahya Hilmi, Sami Efendi, Bakkal Arif, Hasan Rıza’ya ait Hilye-i Şerifler son yılların en değerli eserleri.. Ünlü ressam Hoca Ali Rıza’nın “Peyzaj” ve “Göl” konulu eserleri ile Süleyman Seyyit imzalı “Orman” ve İbrahim Çallı imzalı “Natürmort” tablosu da bu müzayedede satışa sunulan eserler arasında. Hikmet Onat, Vecih Bereketoğlu, Feyhaman Duran, Şevket Dağ imzalı eserler de ilk kez müzayedede satışa sunulacak. Antik A.Ş.’nin 302. Müzayedesinde Osmanlı ve Avrupa yaşantısının ihtişamını yansıtan saraylara ait oturma takımları, vitrinler, Sevres porselen vazolar, bronz heykeller ve antika objelerin yer aldığı eserler satışa sunuluyor.